LDO- rekenen staat voor leerdoelonderwijs-rekenen. Steeds meer scholen gaan werken vanuit leerdoelen. Dit om meer aan te sluiten bij de leerbehoeften van kinderen. Want niet ieder kind leert op hetzelfde tempo, of op dezelfde manier. Traditionele methodes sluiten nog niet voldoende aan bij deze behoefte om te werken op eigen niveau en vanuit doelen. Samen met de uitgeverij Kids-learning heb ik daarom een geheel nieuwe rekenmethodiek voor het basisonderwijs ontwikkeld. LDO-rekenen laat het rekenen in jaargroepen los, maar laat kinderen werken aan rekendoelen binnen een vast thema. De doelen zijn gestructureerd voor twee- en voor drie-jarige groepen Dit geeft een leerkracht van heterogene groepen de mogelijkheid om aan de hele groep tegelijkertijd les te geven. Maar ook in klassikale groepen kan er veel gemakkelijker worden gedifferentieerd op niveau en leerstijl van de kinderen.
Dus wil je jaargroep overstijgend werken aan rekenen? Wil je echt aansluiten bij het niveau van de kinderen uit jouw groep? Wil je de traditionele rekenmethode loslaten en toch werken met goede structuur? Dat kan met LDO rekenen!
LDO Rekenen gaat uit van thematisch onderwijs. Dit betekent dat de hele groep aan maar één rekenthema tegelijk werkt. Hierdoor heb je meer tijd om je te verdiepen in een thema. Zwakke rekenaars hebben meer tijd om te werken aan de basisstrategieën. Sterker rekenaars vinden uitdaging in de moeilijkere doelen.
Wil je nog meer weten over LDO-rekenen? Bezoek dan de website van Kids Learning of download onderstaande brochure.