Sinds mijn afstuderen aan de Pabo in 2006 ben ik actief binnen het basisonderwijs. Ik heb een hart voor een hart voor Jenaplan en ander vernieuwingsonderwijs, maar vooral voor goed onderwijs voor alle kinderen.
Zelfstandigheid en (eigen) verantwoordelijkheid staan in mijn onderwijs hoog in het vaandel. Mijn master Ecologische Pedagogiek heeft mij geleerd een helikopterview te hebben, die ik kan inzetten bij implementatie van LDO-rekenen op schoolniveau. Goede resultaten en willen leren zijn een must! Voor kinderen in de klas, maar ook voor leerkrachten. Want goed onderwijs begint bij goede leerkrachten!
Ook breng ik graag het (leer) plezier terug in de klas. Dit door inzet van creatieve werkvormen en de inzet van spel.
LDO-rekenen: De inhoudelijke content van LDO-rekenen heb ik in samenwerking met Kids-learning ontwikkeld. Scholen die willen werken met LDO-rekenen kunnen een vrijblijvende presentatie aanvragen. Deze presentatie kom ik graag geven bij jou op school. Ook begeleid ik teams met de implementatie van LDO-rekenen in de school. En ik doe begeleidingstrajecten voor kwaliteitsverbetering op het gebied van rekenen. Alle trajecten zijn altijd op maat. Ik zoek naar een goede afwisseling tussen theorie en praktijk. De theorie zet je aan het denken en met de actieve werkvormen kun je morgen direct aan de slag.
Jenaplan-scholing: Sinds 2021 ben ik eigenaar van Bureau Jenaplan. Sinds september 2017 ben ik Jenaplanopleider. Ik verzorg onder de vlag van Bureau Jenaplan de Post HBO Jenaplanopleiding en verzorg scholingsdagen voor teams op school. Ook hier koppel ik de (Jenaplan)theorie en visie aan de praktijk van de eigen school. Gespecialiseerd ben ik in de grote Jenaplanthema’s: stamgroepwerk en Gepersonaliseerd leren vanuit doelen.
Beeldcoaching: Soms hebben leerkrachten steun nodig om hun eigen praktijk te verstevigen. Coaching met behulp van beeld is hiervoor een heel krachtig middel. We kijken samen naar de beelden en zoeken naar de krachtige en mooie momenten. Vanuit deze kracht kijk ik samen met de leerkracht waar er verbetering mogelijk is. Deze trajecten zijn op aanvraag en altijd op maat. Ook binnen de Jenaplanopleiding maken we gebruik van beeld.
Interim IB werk: op aanvraag ben ik beschikbaar voor tijdelijke (interim) IB werkzaamheden. Dit voor maximaal 20 uur per week en het liefst in het Jenaplan- of ander vernieuwingsonderwijs.